Assalamualaikum,

Hidup balik blog aku ni... dah berapa lama terkubur, dekat setahun dah.. jadi sebelum dia sampai setahun, aku hidupkanlah dia balik... lagipun skang ni dah banyak skit masa nak menaip, dulu dok sibuk terkejar tah hapa bende sampai rasa macam tak cukup 24jam yang tuhan bagi ni.... apa nak jadi.... banyak dah bende yang berubah dalam hidup aku sejak tahun lepas, Alhamdulillah skang ni memang aku rasa syok sangat... tak pernah aku rasa syok macam ni....

Dari tahun lepas macam2 jadik.... dalam setengah tahun tu, 2 kali post aku naik... jadik ast manager, last2 dah jadik manager... manager apa? aku pun tak tau... tapi tak pernah happy, lagi tak puas hati ada la... jadik rabel sekejap, lepas satu insiden... aku tekad untuk berenti... akhirnya, bulan 5 2007 ni merupakan bulan last aku bekerja dengan Apex/Vital Delta... alhamdulillah skang ni aku dah jadik penganggur yang berjaya! Hehehe... Allah tu Maha besar kuasa dia, seminggu lepas aku berenti, dia bagi aku rezeki ikut pintu lain pulak... dan pintu ni la yang aku rasa setakat ni paling cantik selama aku bekerja ni... syukur la banyak2... kalau tak dulu aku terjerumus dalam kancah2 bisnes yang tidak sihat tapi wajib dilakukan kalau nak nak bisnes di Malaysia ni.... mintak jauh la. Aku nak bela kambing la satu hari nanti, jaga kambing sekandang lagi bagus dari nak jaga 'manusia' sorang... aku ITkan kambing tu, bole aku remote dia dari ofis... hehehehee

Bulan 5 ari tu pun aku dah selamat bertunang.. hehehe... macam2 jadik bulan 5 ari tu... kalau nak tengok tunang aku, masuk la dalam Friendster, abih testimonial semua dia taruk... hahaha! Takpe, sayang punya pasal... tadak hal la... taruk la banyak mana pun... tapi jangan sayang lebih2 dah la... kene sayang Allah lebih lagi ....

Bulan 6 pulak bulan yang aku turn more than 70% cara lifestyle aku... sampai tunang aku pun dah naik pelik, takpe la... slow2 ok la kut... bulan 6 la ada sorang hamba Allah yang bernama Prof Dr Izham bin Nayan, yang Allah izinkan.... berjaya mengubah dan menjawab kesemua soalan2 yang dok berpusing dalam kepala aku selama ni. Abih terjawab semua dah.... kalau dari dulu dok tanya... aku keje ni untuk apa? sampai bila nak keje? lagi 20-30 tahun nanti apa nak jadik... settle! Rupanya semua terjawab dengan satu ayat je..... NIAT! ... settle...! Dan memang betul! Kalau kerja niat untuk gaji besar, lain jadik dia..... kalau kerja nak pangkat, pun lain jadik dia.... semua pasal niat. Kalau dulu aku niat, nak keje untuk carik pengalaman untuk bisnes.... apa2 alasan pun, aku dok compute guna otak aku yang seciput ni... tak kemana. Penat je dapat... kalau aku dok buat jugak, lagi 20 tahun still tak puas hati gak, sampai bila2 tak puas hati... so tenung2kanlah.... kalau ada terasa tergolak hati nak tau, baguslah.. cariklah jawapan dia, jawapan yang betul2 leh puaskan hati.. doa banyak2, moga Allah sinarkan hidayah, sebab cuma Dia je yang boleh buat camtu... tadak sapa lagi yang boleh....

0 comments:

Post a Comment


Copyright 2006 | Andreas02v2 by GeckoandFly and TemplatesForYou | Design by Andreas Viklund
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.TFY Burajiru