Selamat Hari Raya




Assalamualaikum semua, lambat la post bulan ni... hehehe, bukan apa, sibuk settle kan project yang tak habis2 lagi ni... tapi alhamdulillah, tadi dah present dan selesai!! Yahoo!!

Mula2, presentation tu di jadualkan masa awal bulan ramadhan yang lepas, tapi di tunda sebab awal sangat... dan memang aku tak leh abis pun kalau ikut time tu. Jadi dia tambah sebulan, hmmm... tak beraya la. Tiap2 hari tido lepas subuh, timing tido memang lari sepanjang bulan...

Tapi ok lah, Raya tahun ni pun sambut dengan ala kadar je, sehari sebelum raya tu ada la sibuk skit... temankan si Fadhil pegi cari kuah kacang..( esok nak raya ptg ni baru nak carik kuah kacang??), pusing cari kat Sate Samuri... dekat 3 cawangan kitorang pusing, last sekali kat Kajang jugak dapat... bukak puasa terus kat sana. Dah alang2 kat kajang, pegi la area ulu langat nak cari lemang. Ayah Fadhil suruh carik ada satu kedai ni, org beratur sampai ke jalan...

Sekali jumpa... KEDAI NO.13... masa aku sampai dalam pukul 8.15 tu ada la dalam 15-20 orang dah beratur. Dia punya banyaknya lemang tengah bakar... tempat bakar pun dah permanent. Ingatkan tgh bakar bebanyak tu cantek la, dalam 15 minit ni dapat la kut.... dari org azan isyak, sampai orang takbir... sampai dah habis takbir! Ni orang yang takbir kat masjid ni dah datang beratur sekali tapi aku tak dpt2 lagi lemang.... pukul 10.30 baru dapat! Fuh! Badan dah memang bau asap... in the end, aku beli 3 batang... mula2 nak beli sebatang je, lama tunggu punya pasal, up lagi 2... Fadhil beli 4.... tak budget tul la lama camtu... aku tengok kat belakang ada la lagi 30 org beratur... huhuhuuhh, bila mau dapat daaa. Malam tu jugak aku belah, nasib baik memang sedap.. ahhahaha!!

Raya first biasala, aktiviti biasa beraya rumah kengkawan dan last sekali pegi tgk wayang... tahun ni cite Otai. Hehehe... kelakar gak la. Tapi wayang penuh ngan mat rempit la pulak...

Lastly, aku menyusun sepuluh jari, memohon ampun dan maaf kalau ada tersalah, termakan... harap dimaafkan dan di halalkan ek... Selamat Hari Raya Aidilfitri!

0 comments:

Post a Comment


Copyright 2006 | Andreas02v2 by GeckoandFly and TemplatesForYou | Design by Andreas Viklund
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.TFY Burajiru